23/10 Tisdag MALTA

Tisdag 23 Oktober ar ingen vanlig dag for det ar Mattssons fodelsedag, GRATTIS lilla Kristoffer har blivit man! =)
Det kan man ju i och for sig inte tro men haha! ;)
Nu far du antligen ga ut pa krogen lagligt, maste kannas skont!

Idag nar vi akte bussen till jobbet sa var busschufforen helt crazy.
Det stod nara bilar i vagen dar vi skulle fram a han tuta med den hogsta tuta jag nagonsin hort hur lange som helst. Sa jag trodde mitt huvud skulle sprangas usch. Han verkade valdigt stressad och ville fram.
Men 20 meter langre fram sa stannar han fast att det inte ar nan som skulle varken av eller pa och borjar prata med en kompis som stod dar. Haha, vilken knappis!! Sa sa stressad vart han ju inte... :P

Busschaufforerna har nere pa Malta ar lite av sin egen sort.
Igar akte vi med en som korde som en dare, sag ut som en knarkare och satt och rokte i bussen fast det star stora skyltar typ overallt over hela bussen: NO SMOKING! Daaa!

I alla fall, idag pa jobbet har jag haft att gora ganska mycket. Rensat papper som vanligt, skickar ut paminnelser till de som inte svarat om flygdetaljerna med mera.
Vi har nu bokat ikvall att ga pa middag med alla studenter och fa ata typisk maltesisk mat, ska bli spanande! :)
Men kanin later ju inte sarskillt lockande men va tusan, man maste ju prova! :D

image73

Rakade koka lite for mycket ris igar nar vi bjod Pachara och Camilla pa mat sa idag vart det rissallad till lunch haha! Men det ar gott tycker jag! ;)

image71image72

Maste ocksa skriva att jag har chans att fa en lagenhet i Uddevalla, gud va skont det hade vart att bo sa nara skolan sen. Jag vill verkligen detta! :) Vink dar till vissa, ni vet vilka! =)

Carro, ville bara saga att jag saknar dig!<3
Hoppas du har det bra dar hemma och att du far ordnig pa allt du inte har ordning pa! :D 
Ar sa stolt over dig nu nar du jobbar sa mycket pa massa stallen och tjanar massa pengar, flyttat hemifran och tar hand om dig sjalv! =) Du har blivit en mogen kvinna haha! ;)
NEj men seriost, du ar SAA duktigt! :) <3<3 Love and miss you!

image70

Ja vi akte alltsa med studenterna till ett stalle och kakade Maltesisk mat. Fast innan vi hittat till skolan sa hade vi akt runt hela St. Julians tror jag, glomde hoppa av bussen (som vanligt) ;)
Men nar maten kom fram blev vi riktigt besvikna!
Forratten var bra, en soppa som smakade gott men jag vet inte vad det var for slags soppa haha :P
Men huvudratten trodde vi ju skulle bli natt vi aldrig smakat forut. Men da kommer de in med potatisgratang, kyckling och kokta gronsaker. Potatisgratangen hade de drankt i massa oljor och vinager sa den smakade val inte sa gott nej. Kycklingen gick att ata men det var inget speciellt med den. De kokta gronsakerna var helt kalla. Gott!
Vilken besvikelse, och den blev annu storre nar vi fick in "desserten"  som de sa. Jag tycker inte man kan kalla det dessert haha, det var sa fruktansvart ackligt sa jag fick spotta ut det i servetten. Blaa!!
Det var nagra bruna saker och nagra vita, jag tog inte ens kort pa dem for jag tror inte de hade fastnat anda, uschianemej! Sa det var en misslyckad kvall gallande maten men vi fick nya vanner fran Turkiet, Hollan, Tyskland och Italien haha! =) Kan saga att dom sooog pa att prata engelska, man kande sig nastan proffsig! ;)

image78image79image80image81image82

Sen akta vi hem och la oss, trotta a sletna..
Haha kom ocksa pa att en kille som jobbade pa EC fragade mig vad jag egentligen hade pa mig nar jag var i Sverige nar jag hade tva tjocktrojor och en stor vindjacka pa mig i Malta. Haha, ganska smart fraga. Men igar var jag extra frusen, brrr! ;)

Hoppas jag far lagenheten!!!! :D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0