25/10 Torsdag MALTA

Idag ar det ytterligare en dag som inte ar en vanlig dag for idag ar det Adams fodelsedag. Grattis till dig med! =D

Har vankas det frukost! ;)

image88

Idag ar en varm dag, skont! ;)
Vi borjade dagen med att ga med Rence till EC skolan och lamna vara pass sa vi kan fa aka till Sicilien pa sondag!
Sa vi kom lite senare till jobbet idag men det var lugnt! :)
Sicilien resan betalade vi idag och den kostade ca 1000 kr :O Men det far vi hoppas att den ar vard!
Da ingar ju en heldag fran halv 6 pa morgonen till 11 pa kvallen med rundtur i Sicilen, kolla pa sevardheter som till exempel en vulkan (som inte ar aktiv) med mera. Mina kontorskamratar berattade att Sicilien har den godaste maten och godis och glass i varlden, det later ju bra! ;)
Men jag ar i alla fall mycket nervos infor batresan dit. Aka rakt ut pa medelhavet i en cathamaran (eller hur det nu stavas). En san bat guppar tydligen extra mycket om det blir vagor! Usch! :(
Jag som har fobi for stora batar, hur ska detta ga? Hoppas vi overlever, skriver jag inte mer har efter helgen sa vet ni hur det gick! ;) Men det ska nog ga bra, dom aker ju dar nastan varje sondag sa! ;)

Jobbdagen ar som vanligt forutom att idag kom Vania och halsade pa oss! :)
Det kandes skont att traffa henne! Sa hon pratade med Rachel, Ivan, Marda, Louise med mera och sag hur vi hade det. Vi fick massa berom sa vi skoter oss bra! =)
Ikvall ska vi ga ut och ata och dricka gott och prata med henne, och Pachara och Camilla ska ocksa med saklart! :)
Ska bli mysigt! =)

Lunchen sag ut sa har! :) Vi satt och njoot i solen, helt underbart varmt! =D

image83

Och har star jag i min nya klanning! :)

image84

Den efterlangtade solen<3

image85

Ett apelsintrad :)

image86

Katrin, chefen som ar svensk och Louise som Jossan arbetar med! :)

image87


Som sagt , pa kvallen traffade vi Vanie igen! =)
Gick till ett mysigt stalle och at god mat. Vi hade jattetrevligt! :)
Vania som ar sa snall bjod oss alla pa maten, silken larare va! ;)
Planerade att aka med hon och hennes man och deras kompisar till Gozo pa lordag om det ar bra vader.
Sa far vi en liten rundtur med eftersom Vania kanner till Malta sa pass bra! =) Det ska bli skoj! :)
FUllbokad helg nu, ikvall partybat till Comino och Bluee Lagoon, Lordag Goza med Vania och c:o och pa kvallen blir det ut i Paceville med Pachara och Camilla! =D Sondag heldag i Sicilien! :)

Min mat, penne med grillad kyckling, jattegott! =)

image89

Vanias mat, vet inte riktigt vad det var hihi! :)

image90

Pacharas mat, Jossan tog samma. Svardfisk haha! :)

image91

Camillas mat, gronsakswraps mums! :)

image92

Servitoren tog kort pa oss alla! =)

image93

Efter vi atit fardigt sa vi hejda och tack sa mycket till Vania som ocksa hade med sig tva stora godispasar med svenskt gott godis och en Vecko Revyn tidning, hon ar verkligen hur bra som helst! ;)
Sen gick vi med Pachara och Camilla och kollade in deras rum, det var fint! :)
Sen drog dom ut med en pa deras jobb for dom ar lediga imorn och vi promenerade hem.
Val hemma tankte jag att i natt ska jag banne mig fa sova, och inte minsta lilla mygga ska fa stora mig!
Sa jag byggde ett talt, sa har blev det och det funkade kan jag lova! ;)

image94image95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0