31/10 Onsdag MALTA

Halloween idag! =)

Jag mar fortfarande inte helt 100, Jossan har blitt smittad. + att vi inte har natt att gora pa jobbet sa vi fick lov att vara hemma. Sa himla gott att fa sova och vila sig.
At frukost duschade och kande oss lite piggare.
Gick en promenad till Preluna och pratade med tjejerna. Sen tog vi bussen till Mdina och kollade pa en fin byggnad och National Museet. Intressant faktiskt! At pa en restaurang med fantastisk utsikt over i princip hela Malta, pizza blev det. En av de godaste jag atit, matt blev jag ocksa kan jag lova!

En del av slottet eller vad det nu var :)

image161

Fin kyrka :)

image162

Inne pa museet, en hajj! =)

image163

Skelette :)

image164

En kossa :)

image165

En gris :)

image167

En apa :)

image168

En orm :)

image169

En kyckling och en hona :)

image170

En struts :)

image171

En svan och en pelikan :)

image172

Ornar :)

image173

Jag och en kossa haha!

image174

Fin utsikt nar vi at! :)

image175

Vi =)

image176
Sen akta vi hem, hoppade av i Paceville och shoppade lite, skoj! =)
Har antligen fatt kopt min efterlangtade hoga kjol!

Sen bar det av hem, sov en stund for vi var verkligen helt slut.
Nar vi skulle ga till Preluna och kaka pa kvallen sen sa hande en liten rolig sak, eller inte sa rolig egentligen..
Precis nar vi skulle ga ut sa oppnar Jossan dorren, och helt plotsligt skriker hon allt hon har, helt skrackslagen. Jag borjar ocksa skrika allt jag har. Jag blev ju hur radd som helst, fattade inte vad som hant men.
Jossan slanger igen dorren, fortsatter skrika som en dare och jag skriker med hur radd som helst, till och med kom det nagra tarar sa radd jag blev. Fortsatter skrika en bra stund och Rence och Mario undrar vad som forsiggar har haha, dom blev ju ocksa skitradda. Och jag skriker och fragar Jossan vad som hande och varfor hon blev sa radd. Jag trodde ju det var en mordare utanfor dorren eller en acklig gubbe eller natt annat otrevligt.
Tillslut fick hon ur sig att det bara var nagra barn som klatt ut sig och skulle precis knacka pa nar Jossan oppnade dorren. Det ar ju Halloween for tusan! Ahh! Forstar att hon blev radd nar det stod typ 10 sma odjur blandat med aliens utan att hon var beredd pa det.
Men sa har radd har jag nog aldrig blivit. Jag skakade hela kvallen sen haha! :)
Stackars sma barnen, skulle bara saga bus eller godis hihi..

Gick iaf till Preluna ater igen och at lite mat och fruktsallad och lite glass, gottigotti! =)
Sen nu sitter jag har pa ett it cafe dundertrott och sleten, usch! Tur att vi inte behover till jobbet imorgon!
Imorn blir det sola och forsoka bli bruna for det har vi inte haft tid till innan, sova laange kan jag lova!
Kanns som att jag somnar nar som helst nu, usch Jossan nu gar vi! :) God natt!

image177

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0