Mandag 15/10 MALTA

Var forsta dag pa praktiken!
Stod utanfor EC-kontoret redan halv 9, vi skulle vart dar 9.
Vi fragade efter Rachel Pool redan da, men hon kom inte innan klockan var 9.
Vi fick vanta ytterligare 10 minuter till innan hon kom.

Under tiden skojade vi om hur hon sag ut, jattastrang med glasogon eller kanske en snall liten sot tant?
Vi fick en liten chock nar hon kom for hon var ganska ung, smal och snygg med tajta svarta byxor och en tajt troja med stora tuttar och INGEN BH sa man sag allt ihop nastan, hehe..
Men hon var iaf valdigt snall och trevlig!

Hon visade oss forst till hennes kontor som ar pa tredje vaningen.
Sen gick vi ner en vaning, dar vi kommer att arbeta. Ett stort, frascht kontor med massor av arbetande.
Min handledare blev en kille vid namn Ivan och i efternamn minns jag inte vad han heter for han kommer namligen fran Kroatien sa det var lite komplicerat och jattelangt...
Jossan hamnade hos en tjej som heter Louise pa den administriva avdelningen.
Hon verkar valdigt trevlig och rolig! :)

Ivan jobbar i alla fall pa saljavdelningen och jag fick borja med att sortera papper med de olika studenternas referensnummer i ratt parm beroende pa vilket center de skulle studera pa, i nummerordning.
De har center i Malta, London, Cambridge, Brighton, Cape Town och nu ocksa i Boston!
Tiden tickade ivag fort nar jag holl pa med detta, helt plotsligt var klockan jattemycket.

Efter en stund fick jag en egen dator med egen anvandare, Skype och tillgang till bokningssystemet som heter Elvis! ;) Har gick jag borja med att lagga in nya studenter i valkomstbrev, kan man nog kalla det.
Sen kollade vi lite pa bokningssystemet och lite andra smasaker.
Han sitter ganska langt ifran mig pa kontoret sa om han har en uppgift till mig sa skickar han den via Skype om det gar att forklara den latt dar, det ar valdigt smidigt och kul! =)

Dagen gick valdigt fort, vi hann med en halvtimmas lunch ocksa, plus att Lousie visade oss under lunchen var narmsta supermarket lag dar vi handlade lite yoghurt.
Efter jobbet gick vi dit igen och handlade en massa nodvandiga saker som brod, toapapper och MYGGSPRAY!
Efter denna natten har vi fatt myggbett over hela kroppen. Sa har manga myggbett som jag har nu har jag nog inte haft sammanlagt i mitt liv innan. Myggor brukar inte tycka om att sticka mig men nu hade dom ju ingen mer att suga blod fran an mig och Jossan sa dem var val tvugna! :(

Skulle sedan ta bussen hem men varenda buss som kom var helt proppfull sa vi kom inte med nan, da raggade vi upp en taxi som korde forbi och fick skjuts anda fram till dorran, skont! Mycket dyrare men det var det vart, vi hade ju en massa kassar med mat att bara ocksa...

Val hemma lagade vi mos och fiskpinnar och kokta morotter, gott! :)

image29image30image31

Sen gick vi ut en snabbis for att leta upp en adapter och som tur var fann vi en i forsta butiken.
Roligt att det var i en bokhandel / apotek / en liten elhorna! :D

Sen vart vi trotta efter att jobbat heeela dagen sa vi gick a la oss! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0