Torsdag 18/10 Malta

Herregud va fort tiden gar, det ar redan torsdag! Det maste ju betyda att vi trivs valdigt bra.
Det kan jag ju tala om att vi gor ocksa! =) Eller jag iaf hihi, tror allt att Jossan gor det ocksa! :)
Det ar roligt att jobba har pa kontoret, alla ar valdigt snalla och glada och trevliga sa det kanns jattebra!

Fast pa samma gang sa saknar jag Danne hemskt mycket, alla er andra med! ;) Men Danne mest..

image39

Sitter pa kontoret nu och har inte sa mycket att gora. Ivan, min handledare, ar namligen sjuk idag.
Han var sjuk redan igar, jatteforkyld och nos och snora hela tiden sa stackarn fick vara hemma idag.
Men han forsoker att jobba lite hemifran och ger mig uppgifter via Skype, vi ringer varandra eller skickar textmeddelanden. Jattekul! =) Sa det ar ju inte lika latt for han att ge mig lika mycket uppgifter sa jag har mycket fritid har pa datorn, det tycker ju bara jag ar skoj! ;)

Sitter nu och lyssnar pa musik som jag lagt in pa datorn fran min mobil och uppdaterar mig har lite, lagger in bilder och skriver med Jossan pa Skype som sitter lite langre bort haha! :P

Upptackte precis att "chefen" pa denna vaningen, som typ haller i motena som ar varje tis-fre klockan prick 10.10 och pa mandagar prick 12.12 (haha) ar SVENSK! Och hon har inte sagt ett ord till oss. Inte ens kommit fram och halsat och talat om att hon ocksa ar svensk och sagt typ kul att ha er har. (fast hon kanske inte tycker det)
Hon ar val upptagen med en massa saker antar jag.
Upptackte iaf detta nar jag rakade h`ora henne prata i telefon pa sitt kontor pa svenska.
Fick ta av mig headsettet for att lyssna extra noga om jag hort ratt och det stamde.
Hon satt och babblade pa svenska. Paff jag blev!
Sa var tvungen att fraga Beatrix om det stamde, och visst var det sa.
Hon kom fran Helsingborg! Far se om hon kanske sager natt snart, konstigt tycker jag.
Aven om hon ar upptagen sa kan man val saga natt litet, det tar ju inte sa lang tid direkt, men men!
Nu nar jag tanker efter sa forsta dagen pa 12.12 motet sa halsade vi pa alla, och da sa hon "Hej Lisa!"
Haha, dum jag ar som inte tankte pa det da! :P

Jaja, nog snackat om det... Har hamtat mig en kopp te, igar vart det varm choklad jag tog, men det ar ju lite val onyttigt att dricka varje dag ;) Ska nog ga och ta lunch snart!
Idag satt vi ute och at! =)

image43image44

Undrar vad det blir for mat vi lagar ikvall, hmm! Skriver mer om dagen senare eller imorn! =)
Fick ett mail fran Ivan nu som jag maste ta tag i! :)

Under var trevliga lunch passade vi pa att ta lite kort inne pa toan ocksa, haha! =)

image36image37image38

Vet att farmor ar har inne a laser ibland sa passar pa att lagga in en liten halsning har, Hej Farmor & Farfar!! :D

Efter jobbet gick vi av bussen lite tidigare och kikade lite i affarer, Jossan fick handlat en stor vaska sa nu kan hon bara sina saker sjalv hihi! =)

image45

Sen shoppade vi mat igen haha, tacos infor helgen!
Akte hem, jag lagade maten (ris, currysas a de sista chickennuggetsen) och Jossan slangde in en tvatt!
Kanner oss som en liten familj! ;)

Efter maten proppade vi i oss ett halvt paket digestivekex, usch! :(
Men gott var det, vill nog inte veta hur vi kommer se ut efter den har manaden om vi fortsatter sa har.
Far nog skarpa oss nu! ;)

image46

Efter vi lagt oss lag vi a prata om allt mojligt och jag laste som vanligt i min korkortsbok som jag gjort nastan varje kvall, maste ju vara val forberedd infor provet som redan ar bokat! :)

image40

Kan ju namna lite om denna natten ocksa, den var hemsk men rolig haha!
Somnade gott som vanligt, men vaknade upp mitt i natten av att jag var jattekissig haha, sa fick springa pa toa.
Sen var det omojligt att somna om, for att varje gang jag var lite pa vag att slockna sa kom det en forbaskad mygga och pep i orat pa mig och ville sticka mig! Jag forsokte somna om flera ganger men det gick inte, den kom hela tiden! Ah vad jag hatar myggor nu! Sa jag lag vaken i 2 hela laaanga timmar!
Lag och lyste med mobilen och forsokte hitta var myggjakeln var men det gick inte sa bra!
Och Jossan bara lag bredvid och snarkade, orattvist... ;)

image41

Tillslut fick blev jag helt tokig, tande i taket a tankta att nu jaklar ska den lilla skiten fa!!
Jossan var ocksa vaken nu, jag genomsokte hela rummet, fick klattra upp pa hyllorna och garderoben men hade dessvarre stora problem med att mosa dom for dom ar snabba pa att flyga ivag de sma asen (forlat mitt ordval)!
Efter stor moda hade jag dodat kanske 5 stycken! Det kandes riktigt bra!

image47image48image49image50

NU kan jag nog fa sova tankte jag, klockan var halv 5 pa morran haha skulle upp om 2 och en halv timma! :P
Blev att vi lag a skratta och skojade om massa saker innan det blev tyst, nar vi val skulle sova sa tror ni inte att det kommer EN MYGGA TILL och skriker i orat pa mig! Har nog aldrig vart sa arg pa en mygga forut som jag var inatt!
Orkade inte ga upp a tanda igen, utan korvade in mig i tacket sa att hela jag var tackt sa det inte fanns en chans att den dumma myggan skulle komma in. Sen tvingade jag mig sjalv att somna, for hur skulle jag annars orka ga upp imorn, vilken natt sager jag bara! :P

Pa bilden under har pekar jag pa en mygga jag smashade mot min sangkarm hehe... :P

image42

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Lisa!
Allt verkar bra förstår jag. Provar att skriva ett inlägg här. Det är jättekul att läsa det du skriver.
Ni verkar ha kul. Kul ska vi också ha på lördag, då ska vi till folkets hus. Eva-Britt o några har ordnat fest med en trubadur som heter Örjan Torstensson. Han ska va väldigt bra o rolig. Imorgon lördag ska jag hämta morfar som har pension över helgen. Än så länge har inte mycket hänt, men vi hoppas på bättring. På söndag spelar David sin första seriematch i Borås. Jag har hälsningar från mormor, morfar ,Frida W, Malin Z ,Josse Lotta W.
Ha de bra så hörs vi på telefon!

Puss o Kram Mamma

2007-10-19 @ 10:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0