Vung Tau - Vietnam

Xin chao! (Hej pa Vietnamesiska.)
Har star allt bra till! Resan igar gick superbra! :)

Hamnade pa vaaarsta lyxplanet typ haha, inte konstigt att det kostade 2000:- for 1,5 h flyg. ;)
Det var tva vaningar och jattebrett. 3 saten vid fonstret. 4 saten i mitten och 3 vid nasta fonster.
Alltsa storre an det jag flog med fran Sverige till Kina haha!


Sant har var det, Boeing 747 ;)

Fick "snacks" pa flyget vilket innebar en god macka med ost, en citronkaka och en pase chips. :D
Men fick aven valja vilken dricka man ville och fa pafyllning da man kande for det.
Tror till och med det var gratis sprit da en tant bredvid mig bestallde tva sma shottar Absolute utan att betala.
Hon var nastan 80 bast och reste runt i Asien med sina kompisar haha, hon ar min idol!



Vung Tau :)

Hamnade aven bredvid en Vietnamesiska som bodde i USA och skulle hem och halsa pa sin mamma.
Hon undrade vart jag skulle ta vagen nar jag kom fram for jag var ju ensam osv..
Jag sa att jag tankt ta en taxi till ett hotell fran min lonleyplanet-bok.
Men det sag hon till att jag slapp, den har kvinnan hade kontakter haha.
Hon hade redan bekantat sig med nagra andra vietnameser pa flyget och en av dem drev sjalv ett hotell.

Sa dem fixade allt for mig haha! Nar vi kom till flygplatsen fick jag aka med i deras bil och dem korde mig till ett hotell som dem fixade ett bra pris pa. Fick till och med ett dubbelrum med tva dubbelsangar haha!
Inte superduperfrascht, men det funkade. ;)

Lite flyt igen.. Men skall inte saga for mycket.. Man maste vara pa sin vakt!
Vaknade i morse, duschade och checkade ut.
Hade inga vietnamesiska pengar pa mig da jag tog ut for lite pa flygplatsen sa jag slapp betala for vattnet jag druckit pa rummet och kartat som receptionisten fixade at mig haha.

Sjuk valuta har, 1 svensk :- = 1500 dong.
Alltsa ar 1000:- samma som 1,5 miljoner har hahaha.
Sa forsta natten betalade jag 200.000 dong for, kanns helt knappt.


Nagra sanna har har man nu ;)

Sen tog jag iaf en taxi till bussterminalen i Saigon, eller Ho Chi Minh Staden som den heter egentligen.
Vill inte tillbringa for mycket tid i stader da jag varit i flera nu innan sa letade upp en buss till Vung Tau.
Ett litet mindre samhalle nere vid sydkusten.
Taxin kostade 80.000 tror jag iaf. Sen kopte jag bussbiljett for 60.000 haha kan inte sluta fnissa!

Bussresan tog ca 2 timmar, skumpig som vanligt har i Asien haha. Men det fick ga.
Stannade pa ett stalle dar jag kopte mig en majskolv, mums!

Val framme tog jag en moppetaxi (haha sag for roligt ut, jag med mina tva tjocka ryggsackar med en liten hjal bak pa med en liten vietnames som korde) till hotellet jag skulle till.
Checkade in, lite for dyrt tycker jag egentligen men det fick ga, 250.000 dong = ca 166 kr.
Men skall ju bara stanna en natt sa.


Typ sa har sag det ut hihi.

Iaf, lampade av grejerna (laste noga!) Sen gick jag och kikade lite, den hiskeliga Jesusstatyn ser man val pa toppen pa berget. (Den ar storre an dens kusin i Rio De Janeiro.) Stranden ar vacker, stora vagor. :)


Jesus pa berget :)

Pratar med mamma, pappa, David & Sune via Skype.
Skall kanske prata med Malin & Linnea senare med. :D

Skall ta egna bilder och fixa sen eller imorn! Ha en bra dag! :-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej igen darling..

Synd att vi inte hann prata förut.. Pappa stressade med så hahah.. Men nu är jag tillbaka om du ska in på Skype snart igen.. Så vi får pratat lite :) Ta hand om dig.. Pusspuss

2010-12-04 @ 12:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0