Beijing - 18th november

Ni Hao! Just nu sitter jag pa hostelet i Beijing, klockan ar 12.15 och jag vaknade forran en stund sen efter att ha checkat in och lagt mig runt 6-7 i morse. Da var alltsa klockan runt 23.00 hos er. =)
Har duschat och installerat mig, fatt en finsk van som jag inte minns vad han heter, attans. =S
Jattesnall iaf. =)

Resan ner borjade med att sparvagnen utanfor Bella inte kom. Latt panikslagen ringer jag en taxi som kom pa stort som tur var sa jag hann med flygbussen mot Arlanda. Resten av resan gick som en dans, inga problem.
Pa flyget till Kiev, Ukraina, hamnade jag bredvid en svensk tjej. Hon skulle dock borja backpacka i Bangkok.
I Kiev gick det bra ocksa, flyget gick lite senare an sagt bara. Men vantan gick faktiskt fort.
Den laaaanga flygresan ner gick hur bra som helst, sov en del, kollade film en del och pratade med ett svenskt par som hamnade just bakom mig faktiskt. Det var typ vi svenskar och resten ukrainare/ryssar & annat sant. =S


Redo!!

Nar jag skulle ta mig fran Beijings Capital Airport till hostelet sa var det lite struligt eftersom det kom typ 20 galna taxikineser och ville kora mig dit jag skulle. Jobbiga som satan var dem men eftersom Airport Express Train som jag tankt ta mig till centrum med inte gick forran senare sa beslot jag att ta en taxi anda. Kan inte pasta att jag inte var lite skraj men foraren var jattesnall och jag kom fram for en liten summa.

Ledsen att det inte blev nagra bilder men det kommer. Nu vet ni att jag lever. =)
Vill saga TUSEN TACK till Sara Hansson, min lilla combattant, som hjalpt mig med bloggens utseende.
Tack ater igen som la ner tid pa det. =)

Och sa maste jag beratta att nar jag kom ner sa hitta jag ett litet kort som en viss person gomt i min vaska.
Det var min fina van Linnea som skrivit ett jattegulligt meddelelande. Du ar underbar, det betydde verkligen. TACK! Ska skicka sms till henne och tacka men formodar att hon sover nu och vill inte vacka henne sa det far bli senare. =)

Nu skall jag ga till supermarketen och kopa mig lite vatten och frukt och lagga mig ner i min inte sarskillt mjuka sang och lasa om vad jag skall hitta pa har nast.

Saknar er, men jaklar vad kul det har ska bli! Hors! =)

Kommentarer
Postat av: Linnea

hej vännen. skönt att höra att du kommit fram å allt är bra. blev de leo hostel du hamna på?

saknar dig ju redan här hemma, men vi ses ju ganska snart igen.. =)

ps. så du hitta lappen iaf.. hihi.. hade lite bök med att veta var jag skulle lägga den så att du inte hitta den innan men samtidigt inte ett ställe där du kanske inte tittade innan ett par veckor.

massa kramar Nea

2010-11-18 @ 07:14:30
Postat av: Jaana

Hej Lisa!

Gott att du är framme och har det bra. Men jag förstår inte riktigt varför du låter så förvånad över att din finske medresenär är trevlig. ALLA finnar är trevliga!



Var nu rädd om dig!



Kram Jaana

2010-11-18 @ 08:55:58
Postat av: Malin

Härligt att höra att du är framme.. Även fast jag läste ditt sms imorse så jag viste.. Harry Potter igår.. Spännande, nästa premiär i juli är du hemma så den får vi se på då. Sköt om dig. Love

2010-11-18 @ 11:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0