The Great Wall Of China!!!

Hej hopp dar hemma! :-)
Idag har det varit en helt fantastisk dag har i Kinaland!
Har namligen varit pa Kinesiska Muren! Det var helt klart bast hittils, helt otroligt!
Har nog inte riktigt forstatt an att jag har varit dar nu. Det har man alltid tankt att man velat gora nagon gang i livet, och nu ar det gjort. Det var verkligen helt underbart! Sa haftigt att se. Jag kan inte begripa hur dem har lyckats bygga den. Helt sjukt galet. Dem ar bra konstiga som sagt, dem dar kineserna. ;-)

Har kommer bilder!! :-D


Liften upp!


Nedanfor oss nar vi akte liften sag vi kalksparen. Dem tog vi oss ner med sen. Jatteskojigt hihi!


Vid starten, jag och Ian. Bakom ser ni lite av hur langt vi vandrade. Aven idag!


Som sagt, en bit att vandra. Harligt! :-)


I en gang i ett av tornen.


Hjulbent?


Tog massa bevis pa att jag faktiskt varit har hihi!


Vacker utsikt. :-)


:-D


Ser ni murens torn dar borta pa topparna? Otrolig utsikt.
Hade san tur med vadret sa det var inte sant! :-)


Den lilla spetsiga toppen har ett torn av muren pa sig. :-)


:-)


Vandra vandra fota fota! :-)


Tummen upp!


Uppe, pust!


Man kunde fortsatta lite till hehe, men har fick det va stopp for min del. Man behover ju inte overdriva. ;-)
Sen ar det ju samma samma hela vagen, blir ju inget nytt sa att saga.


Ian fortsatte en bit till, men jag stannade och solade/slappade! ;-)
RATT sa trott i ben och kropp har kan jag tala om.


Efter att gatt heeela vagen tillbaka som vi gatt upp sa var det dags att ta sig ner med kalkarna fran berget.
Skitkul var det haha! Fort som attans gick det, hejj vad det gick i kurvorna! :-D


Val nere blev jag tillfangatagen, men lyckades smita som tur var! ;-)


Sen bjods det pa mat. Himla kackt med ett sant har runt bord som gar att snurra med masas sma ratter pa som alla runt bordet delar pa. Borde vi ha i Sverige med tycker jag hihi. Mums var det iaf! :-)
(sorry for att ni far se en bild efter vi at men glomde ta en innan haha)

Ikvall ska jag kanske pa bio med nagra svenska killar, HARRY POTTER WIIIIEE!! :D:D:D:D
Ha en bra sondag! :-)

Kommentarer
Postat av: talja

vad avundsjuk ja blir! Vill också till muren!! ( : Fan va coolt! ( :

Älskar kinersernas matkoncept, familystyle =D

2010-11-21 @ 12:02:26
Postat av: Johanna

Åhhh fint! ser härligt ut :)

puss

2010-11-21 @ 13:39:47
Postat av: Anonym

Det ser underbart ut....

2010-11-21 @ 14:30:11
Postat av: mona

Hej!Det ser helt fantastiskt ut- och jag förstår på dig att det är det också!! Vilka bilder! Hoppas att du har fått se det du hade tänkt dig nu i Peking innan det är dgs för nästa äventyr. Ha det nu så jättegott!! Kramis Mona

2010-11-21 @ 22:34:39
Postat av: Therese

spännande. Och fint!

ser fantastiskt ut!

2010-11-22 @ 08:40:49
URL: http://theresethorin.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag får tårar i ögonen.. Kom hem!

2010-11-22 @ 12:42:00
Postat av: bror din :)

hoppas du har de bra där nere :) saknar dig <3

2010-11-22 @ 16:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0