Yangshuo, en sagovarld!

Ja det ar verkligen som att ga runt i en saga nar man vandrar pa Yangshuos gator.
Helt obeskrivligt vackert. En liten, mysig by mitt bland massa konstigt formade bergstoppar.
Det ar liksom inta stora, hoga bergskedjor runt om utan smala bergstoppar som bara skjuter ut har och var ur marken runt om. Riktgit haftigt! Ar sa glad att jag valde att aka hit sa man gick se lite av Kinas natur ocksa.

Pa kvallarna sa lyser dem upp bergen, vilket ser helt fantastiskt ut!
Enda negativa med denna tripp var att vi hade otur med vadret, men men. Man kan inte fa allt.
Pa med ponchon och kor bara! ;-)

Nar vi anlande till Guilin hjalpte kineserna fran taget oss att hitta ratt buss fran Guilin till Yangshuo.
Pa bussen satt det en jattegullig unge framfor mig som tyckte jag var jatteskojig att kolla pa haha.


Sotnos!!! :)

Bussresan dit var valdigt bullrig, ingen vidare vag men det gick an. :) Valdigt  vacker natur som vi passerade gjorde att man tankte pa annat. Hit skall jag definitivt igen nar jag har tid, pengar och det ar battre vader!


Ett av alla berg, dalig bild tagen genom bussen.

Val framme hjalper en israelisk kille oss att hitta hostelet vi ville till.
Jattebra stalle! Backstreet hette det. Skona sangar, varmt i rummet, varmt vatten. Bara 6 sanger i dormen, endast 15:- natten haha! Traffade pa tva svenska killar i samma rum. :-)

Pa kvallen var vi valdigt trotta men gick pa promenad i byn och bara mos in i stamningen.
Goda dofter fram alla hall och kanter, stand och butiker overallt. Mysiga lampor, upplysta berg.
Vacker musik, mycket folk som skrattar... Kommer aldrig glomma! At lite sen gick vi hem och duschade sen blidde det sangen for nasta dag vart det dags for cykelaventyr!








Ja, ni ser!

Yes! Upp tidigt, packa vaskan pa med regnponchon, hur cykel! 28:e november.
Har skall det uts pa aventyr i regnet minsan!
Fick oss varsin bra moutainbike sen bar det ivag mot Moonhill!
Cyklade saklart fel sa vi fick oss rejalt med extramotion haha.
Var en bra bit dit, tog med felcykling ca 1,5 - 2 timmar tror jag. :)
Pa vagen dit sag vi oerhort vacker natur igen.
Massa harliga manniskor langs vagarna. Manga andra som ocksa cyklade till olika stallen med ponchosarna pa.


Redo!

Ponchos pa!


Pa vag :)


En dyngsur, utmattad Lisa framfor manberget, Moonhill. Massa dimma tyvarr. :/


Svart att ta bra bilder nar man inte ar langre ifran.
Men Moonhill ar iaf ett berg med ett hal rakt igen helt naturligt. :)


Pa vagen, vackert!


Tungt lass. :)

Nar vi var framme sa vantade vandringen uppfor berget med.
Sa vi kedjade fast cyklarna och borjade marchera uppfor alla jobbiga trappstegen. (har traningsvark haha).
Halt och lerigt var det men vi hade skoj anda! :)
Uppe pa berget traffade vi pa en liten dam som vi hade roligt at. Det enda hon kunde saga var: Many many people och noo teeth! Och sa visade hon tandkottet haha, harligt!
Fikade i halet av berget. (Hade med oss chips, choklad, frukt, vatten hehe)
Sen for att inte bli for nerkylda sa gick vi ner vilket ocksa var en utmaning da det var halt och det tog emot i knana. Men vi overlevde. ;)

Nu maste jag dra mig, internetcafeet stanger. Skriver mer imorn! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0