Koh Tao - Krabi/Railey beach - KOH LANTA ;-)

Tjoho! Hoppas ni har det mysigt hemma i kylan. Sjalv sitter man och svettas som en hund! ;-)
Jaha, sen sist jag skrev har jag lyckats ta mig mellan tva stallen!

Det var ju dags for nattbat igen fran Koh Tao i torsdags for att ta oss till vastra sidan igen Slutmal Krabi och Railey beach!. Sist gang vi akte nattfarja vet ni ju hur det gick.
Da tyckte jag inte alls det var kackt men jag overlevde. Denna gangen, haha, trodde jag inte det var sant nar jag fick se hur vi skulle "sova"!

Sist gang fick vi ligga pa overvaningen och ha oversikt over vara vaskor och massa plats i mitten.
Denna gang hamnade vi pa undervaningen med baddar ihoptryckta overallt!
Inte bara langs med vaggen utan at alla hall och kanter! Fanns inte minsta plats nanstans, man trampade alltid pa nagom om man skulle pa toa eller liknande. Vaskorna tog dem som jobbade pa baten hand om och kastade in i natt utrymme langst fram i baten. Galet var det. Dock sov jag mycket battre efter manga om och med denna gangen.
Orkade inte tanka pa att vi kanske skulle sjunka nar som helst! ;-)
Baddarna var iaf sjukt ofrascha och kuddarna skall vi inte prata pa, urk!


Mysigt va? ;-)

Jaja, vi overlevde iaf! Sen gick bussen vidare mot Krabi, farjan stannade i Surathani pa ostkusten.
Tog farval av killarna som skulle till Phuket. Kommer sakna dem!
Bussresan gick fint for mig och Linnea. Val framme i Krabi fick vi ta en longtailbat for att komma till Railey beach.
Gillar inte dem batarna da det kanns som dem skall tippa over nar som helst!

Nar vi anlande letade vi upp boende. Valdigt dyrt har sa det fick bli varsta rucklet!!!
Jag bavade hela dagen infor att ga och lagga mig pa kvallen. Bungalowen var sa jakla risig.
Hal lite varstans dar mangder med djur kunde ta sig in och jatteofrasch toa, buuhu! :-(


Ni ser, fruktansvart!


Djur overallt kandes det som! :-(
Blev inkraktade av en skalbagge/kackerlacka vad jag vet sen var det sakert massa annat vidrigt har inne under tiden. Usch aldrig mer!

Iaf, efter vi installerat oss i rucklet gick vi over till "ratt" sida av Railey dar den fina stranden var.
Pa vagen stotte vi pa vilda apor. Da var jag ocksa lite radd haha.
Stranden var jattefin men ratt liten sa valdigt mycket folk lag ihoptryckte for att fa plats.
Och en massa snobbiga svenskar overallt var det + charterturister.
Na, har trivdes jag inte da det var valdigt dyrt samtidigt.


Railey beach!

Solade och badade lite tills regnet kom. Gick tillbaka till var sida, bokade klattring tills nasta dag.
Kakade middag dar vi bodde (billigtoch gott, wow!) ;-) sen gick vi och la oss.
Blev inte mycket somn for min del for jag var sa radd hela tiden.
Klattringen borjade 8 nasta dag sa upp tidigt, packade ordning grejerna for jag meddelade ratt snabbt Linnea om att hon fick garna stanna har en natt till men jag klarade verkligen inte av mer haha!
Linnea daremot tyckte rucklet var helt ok, haha tur jag hade henne den natten da hon fick jaga ivag det ackliga djuret! ;-)


Jag och klatterinstruktoren pa vag till bergen! :-D


Vattnet forsvann pa morgonen! Longtailbatar som guppat pa vattnet innan satt nu fast pa botten haha!


Sa ville man aka longtailbat som inte fastnat fick man aka taxitraktor forst ;-)


Linnea klatterexperten! Jatteduktog var hon!
Hon klattrade forsta gangen i Kina sen har hon tatt gront kort i inomhussakring eller vad man sager.
Sa det var hon som fickm med mig pa detta! :-D


Detta var en upplevelse! Kul men jobbigt som bara den. Skall definitivt gora om! :-)


:-)


Linnea klattrade hogre an mig och fick da med min kamera upp och tog denna fina bilden med utsikt over bada Raileystranderna. Ost narmast, vast pa andra sidan dar stranden ar mycket finare.

Linnea gick iaf med pa att forflytta sig. Var plan var forst Phiphi men da jag inte hort alls bra om de oarna och inte Linnea heller + att det ar som dyrast dar sa bestamde vi oss for att hoppa det och aka till Koh Lanta igen haha!
Den on ar verkligen underbar och Linnea har ju inte varit dar innan sa. :-)
Det fick bli sa! Sa just nu sitter jag har, bor pa Long beach vid favoritrestaurangen och bara njuter!

I forrgar kvall hyrde vi moppar och akte in till Saladan och shoppade lite.
Var laskigt att kora i borjan men sen vande man sig och det blev ratt kul! :-)
Mysigt hade vi, sen akte vi tillbaka och chillade pa restaurangen med den undebara personalen.


Grym rosa moppe + hjalm haha! ;-)

Dagen darpa solade vi lite, sen akte vi till Saladan pa mopparna igen for att fixa lite saker och dar passade jag pa att kaka kottbulklar pa ett stalle. Inte riktigt som hemma men guuud vad gott det var haha!
Sen akte vi vidare mot Gamla Stan. En mysig lite by med bara trahus vid vattnet.
Stannade aven till pa Viewpoint. En restaurang med utsikt over on. Vackert!

Pa vagen hem stannade vi aven pa Nature dar jag bodde i over 2 veckor sist gang vi var har.
var kul att traffa personalen igen och sa var aven Tom kvar! Tjotade dar en stund sen var vi tvugna att bege oss hemat da mopparna skulle lamnas in kl 18.
Blev sen middag pa det vanliga stallet, lyxade till det med en kula glass till efterratt da det var sista kvallen har, igen! ;-)

Idag har det inte hant sa mycket. Gick upp, at frulle och satte mig vid datorn.
Nu skall vi snart aka till Phuket fran Lanta for att fordriva tid pa flygplatsen. Kul haha!
Flyget lyfter i morgon halv 6 mot Bali tror jag. Spannande dag vi har framfor oss! ;-)
Langtar till Bali iaf och fa traffa alla Munkedalingar!

Hors snart igen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0