19/11 Måndag, Första dagen i skolan!

Nu har jag inte skrivit på lite mer än en vecka.
Blir inte så nu när jag inte sitter framför en dator och häckar hela dagarna som nere i Malta.

Denna veckan då, en liten sammanfattning:
I lördags gick allt bra, taxigubben hämtade oss i tid, vi var på skitbra humör för vi skulle få åka hem, yes! =D
Vä framme påflygplatsen fick vi vänta skitlänge för vi trodde inte vår incheckning hade börjat.
Men såklart hade vi fattat fel, den hade varit öppen hela tiden.
Så tillslut fick vi lämnat vårt bagage, mycket nervösa över att möjligen få betala för övervikt, min var nämligen 4 kg för tung, men allt gick som smort.

Men sen gick inte allt lika bra, för jag min klant hade glömt ta ur honungen ur handbagaget och man får ju inte ha med så mycket flytande. Typiskt mig!
Som tur var hjälpte en snäll gubbe mig så fick jag checja in en liten handväska som vanligt bagage också, haha det såg för roligt ut. Bara massa jättestora väskor och så Jossans pyttelilla partyväska med mina honungar i haha! =)

Så det blev lite stressigt ett tag men vi hann med flyget! :)
Vi mellanlandade i München, där shoppade jag och Jossan loss, brände nog 1200 skulle jag tro.
Fick vänta där i 3 timmar, hann vara med i en undersökning haha en kille som kom fram och ställde massa frågor om Lufthansa, kul.. Åt en pistagenöt och chokladkule glass mums! =)
Väl hemma i Sverige :D:D:D hämtade Jossans pappa oss, vi kom oss snabbt hem.
Underbart!!!! Efter att ha kramat familjen åkte vi snabbt upp till ishallen där jag hann se en del av Dannes match! :)
Träffade också en massa av alla kompisar så det blev en del tjöt med! =)
Sen fick vi vänta skitlänge på Danne för självklart var han sist ur duschen, åkte hem och åt världens godaste middag, pannbiff brun sås och potatis. Farmor och farfar kom också och vi drack vin och satt och prata till sent på kvällen, jättetrevligt var det! :)

Söndagen var lugn, var bara med Daniel och mös! =) Åkte en sväng till Torp och fick mig en ny plattång och mössa och vantar! :)
I Måndags började min intensivkurs, så har kört 2 ggr varje dag och suttit en del vid datorena och pluggat teori.
Har gått riktigt bra! =) Har sovit hos Daniel hela veckan, tränade hockey tisdag och torsdag. Helt slut var jag, har ju inte rört en fena på 5 veckor haha! :P Sen i fredags var det dags för bortamatch mot Grästorp.
Usch vad jag är otränad men vi vann iaf med 7-3 eller nått sånt! =)
Kom hem sent så jag la mig direkt.

Lördagen åkte jag, Emma som körde och Tiitti in till Torp och shoppade lite.
Köpte present till Staffan som skulle ha partaj på kvällen, han fyllde 19 på söndagen.
Det blev 1 stock snus, axeparfym och rollon, daxvax och en nyckelring. Den var från mig, Larza, Titti och Emma! :)
Sen gjorde vi i ordning oss, satt hemma hos mig innan vi 3 tjejer sen körde Bella upp oss till Staffan.
Riktigt trevlig kväll och Malin Z fick bli chaufför hem! :)

Igår söndag så mådde jag inte så bra haha, slappade hela dagen och på kvällen åkte jag med Malin in till Uddevalla för att kolla a-laget som spelade match. Danne åkte med, de förlorade med 3-2 trååk!
Tappade bort min mobil i ishallen men som tur var var det en ärlig själ som hittade den och ringde hem till mamma så jag fick tillbaka den, + att jag hade redig tur att hon som hitta den bodde där Danne bor ungefär så hon kom med den och knackade på haha! :) Ibland har man tur, inte ofta men det händer..
Sen myste jag å Daniel, käkade chips å dipp och kollade film. Gott! :)

Idag måndag börjar jag inte skolan förrän 2 men hade körlektion kl 8 imorse haha surt.
Så jag fick upp tidigt och Danne kunde sova, orättvist.
Fick köra med en annan lärare idag, inte Johan som jag egentligen har. Han har semester.
Lasse hette han jag körde med idag, en rolig snubbe! :) Fick prova på landsvägskörning och göra vänstersväng.
Gick rätt bra! =) Sen satt jag vid datorn på körskolan och pluggade som tusan.
Sen nu sitter jag i bibblan i skolan och väntar på min lektion som börjar om 50 minuter typ, seegt!
Är trött och jätteförkyld menmen.. Har individuellt val, ska bli kul är ju första dagen i skolan och ska ha matlagning haha! :) Sen efter skolan ska Danne åka med mig hem, han ska träna senare och sen åker nog jag med han in till stan igen för imorn har jag halkan jippie ska bli skojigt!! :D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0