Lordag 13/10 MALTA

Jag, Jossan, Pachara och Camilla har haft turen att fa utlandspraktik genom skolan pa Malta!
Vi far resan, boendet och lunchen betald sa vi ar glada! :D
Jag och Jossan ska praktisera pa en sprakskolas kontor, EC heter den.
Pachara och Camilla ska vara pa ett hotell vid namn Preluna.

image8

Klockan 07:00 skulle planet fran Landvetter till Malta avga, jag och Jossan akte fran Munkedal 03:30, harligt!
Val framme pa flygplatsen vaxlade vi lite pengar och checkade in vart bagage.
Sen traffade vi Pachara och Camilla och aven alla kompisar som fatt praktik i Spanien.
Alla var pa glatt humor, fnittriga, lite nervosa och trotta! :)

image2

Tillslut efter en stunds vantan tog vi farval till de andra och bordade flyget.
Pa flyget fick vi en jattegod macka till frukost, denna flygresan gick fort for vi skulle mellanlanda i Frankfurt (varldens nast storsta flygplats) och byta till ett annat plan.

image3

Vi var lite nervosa for att vi skulle ga vilse pa denna stora flygplatsen men allt gick som smort och vi hittade varan gate direkt som tur var. En annan liten sak som oroade oss var ifall vart bagage hamnat ratt nu nar vi bytt plan, vi behovde ju inte checka om det pa nytt utan detta skotte de dar gubbarna pa flygplatsen...

image4

Ombord pa det nya flygplanet upptackte vi hur stort det var, 2 platser pa hoger sida, 4 platser i mitten och 2 platser pa vanster! Sa det var lite haftigt. Pa planet fick vi nan jattekonstig mat som sag riktigt skum ut men det var faktiskt ganska gott, men jag orkade inte ata sa mycket efter allt godis...
Vi sov en stund pa flyget men det var inte latt med alla ungar som skrek och gapa men men...

image5image6

Antligen landade vi och fick aka med en jatterolig buss som var hur bred som helst in till flygplatsen.
Jag hade tur och fick mitt bagage direkt medans Jossan missade sitt nagra ganger innan hon fick tag i det.
Det galler att kno sig fram och vara hard om man ska fa tag i det. Eller sa kor man min metod, skrika hogt att: DAR AR MIN VASKA! Sa fick jag hjalp av en snall , liten kille framfor mig som snappade upp den! :)

image11

Sen begav vi oss for att leta upp var skjuts till vart boende och Pachara och Camilla till sin.
Vi hittade var direkt, de andra med.
Transferen tog kanske 20 minuter och sedan stod vi utanfor ett stort hus mitt i Sliema som byn heter och hade ingen aning om vart vi egentligen var.

Nycklar hade vi fatt och vi gick in. Dar mottes vi av en jattesnall tjej vid namn Rence fran Holland som ocksa praktiserade pa EC. Hon visade oss runt och berattade massa saker som var bra att veta.
Henne ska vi alltsa dela hus med i en hel manad, jag tror det kommer ga bra an sa lange men man vet ju aldrig nar man val lart kanna personer och ser hur de ar efter ett tag...

Huset var jattestort! Tre vaningar och hogt i tak sa det skulle nog minst fa plats en vaning till i det huset.
Pa forsta vaningen ligger koket, matsal och hall. En vaning upp tva stora sovrum, en stor toalett och ett stort allrum med en vaningssang sa dar kan man ocksa sova.
Pa tredje vaningen ligger tvattrum, dusch och en toalett till plus ett litet sovrum till.
Har kan man ocksa ga ut pa 'taket', stort och perfekt att ligga och sola pa! :D
Har tror vi att vi kommer trivas, definitivt. Det var lite smutsigt men det kan vi ju fixa! :)

image9

Nar vi packat upp lite av vara grejer pa rummet och bytt om sa gick vi en promenad pa byn och Rence visade oss runt lite. Vi handlade en massa mat och vatten som kommer racka lange!
Pa ett matstalle traffade vi pa Pachara och Camilla som foljde med osshem en svang och kollade hur vi hade det.

image10

Sen bjod Rence oss pa mat, spaghetti och kottfarssas. Det var gott! =)
Efter middagen myste vi och spelade kort och hade skoj, jag hade tur hela tiden och vann det mesta hihi!
Stackars Jossan men gud va skoj vi hade! ;)

image12

Vadret denna dag var hyffsat soligt med lite moln och lite blasigt.
En annan sak vard att namna ar att de tar vanstertrafik har sa man kollar at fel hall hela tiden man ska korsa vagen, jag har hallt pa att bli pakord fler ganger hehe. :P

Tror det kommer bli en av de roligaste manader i hela mitt liv, oforglomligt!
Jag och Jossan har redan haft riktigt kul ihop och jag tror det bara kommer bli battre! :D
Saknar min Daniel bara, men det ar ju bra att vara ifran varandra ocksa! :)

image13

God natt! :)

image32


Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha, va gullig du ar, tror vi kommer fixa de har gallant ihop:)

2007-10-16 @ 10:47:15
URL: http://fuzzzy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0