Sondag 14/10 MALTA

Jag och Jossan tog oss en ordentlig sovmorgon, det var behovligt efter sa pass lite somn natten innan!
Sen duschade vi och gjorde i ordning oss och var hyffsat nojda over att vi inte fatt sa manga myggbett som vi var radda for, Rence hade namligen varnat oss for dem.
Vi upptackte dessvarre att de inte har samma uttag som oss i Sverie sa vi kan ju inte ladda mobilerna eller anvanda harblas eller plattang. Vi far ut a ragga adaptrar imorn for pa sondagar ar ju inte nan affar oppen...
Som tur har vi en flackt pa vart rum som fick bli en tillfallig harblas! =)

At en snabb frukost och begav oss ut pa stan igen och letade upp Pacharas och Camillas hotell.
De var dessvarre inte hemma for de hade tatt ett snabbt beslut tidigt pa morgonen att ta en buss till marknaden i Valletta. Vi hade egentligen planerat att bada och sola om det hade vart bra vader, men det var molningt och blasigt idag igen.

Sa vi kollade bara in deras hotell (riktigt fint) och sedan shoppade vi lite brevpapper och block och sen hittade vi ett internetcafe!
Sa dar blev vi sittandes en bra stund, kul att det forsta man gor nere pa Malta ar att sitta vid en dator, ja ja...
Men efter var vi mycket missnojda for datorerna var jattesega och alla sidor vi ville ga in pa fungerade inte.
Sa dit gar vi inte igen! Efter det gick vi hem och lagade till lite lunch, kycklingnudlar och knackebrod! Jattegott! :D

Pachara och Camilla kom och halsade pa nar de var pa vag hem fran marknaden.
Den var tydligen stor och de ville aka dit igen sa nasta sondag far vi ta och aka med!
Under tiden de var har fick jag aven lana Rences laptop en snabbis uppe pa taket dar hon sitter for jamnan och anvander nan grannes tradlosa bredband, olagligt men bra haha! :D

Sen tog vi tag i vart uppdrag att hitta EC kontoret dar vi skulle praktisera imorn.
Ar ju alltid bra att veta vart man ska forsta dagen. Vi tog en buss at det hallet kontoret skulle ligga, sjalvklart rakade vi aka med alldeles for langt. Vi hamnade i huvudstaden Valletta, sa vi fick ta en buss tillbaka. Men det var ju forstas kul att se lite av huvudstaden med! ;)

Sjalvklart hade vi turen att stota pa en tjatig Egypt vid namn Hamid pa bussen till Valletta.
Han var dodsfortjust i Sverige och sa att han last massa bocker om vart kara land och stallde massa fragor som: "har ni tjocka jackor pa er nar det ar kallt pa vintern, ja jag menar i februari?" Haha ;)
Han forsokte ocksa salja massa souvenirer till oss fran sin kompis butik i Valletta, sa vi blev tvugna att ga med och halsa pa han och se pa hans butik. Han kallade honom " Vallettas kung av souvenirer".
Han ville garna bjuda oss pa kaffe med men det ville vi ju inte, sa vi latsades ta hans nummer och lovade ringa nar vi kunde hehe... Stackarn kommer nog bli besviken!

Vi skulle bara till Gzira som ligger i mellan Sliema och Valletta.
Nar vi hoppat av bussen sa hittade vi kontoret ganska snabbt och tog efter det en buss tillbaka.
Hoppade av vid Preluna hotell och lanade deras egna internetcafe och satt dar en bra stund ocksa, fick aven laddat upp bilder som vi tagit. :) Deras datorer var mycket battre som tur var!
Umgicks lite med Pachara och Camilla sen begav vi oss.
Klockan hade blivit ganska mycket sa det var morkt nar vi gick hem.

Nar vi kom hem lagade vi en riktigt fin middag, kycklingnuggets med cous cous och currysas! =)
Sen hoppade vi i sang, nervosa infor var forsta dag pa jobbet imorn...