Hongkong 3th December - pa vag mot Vietnam! Uppdatering Kinesfakta & Hongkongfakta a'la Lisa!

Tjena! Sitter och fordriver tiden nu, flyget lyfter 20.40 mot Saigon i Vietnam.
Pratar med mamma & pappa pa Skype. :) <3

Tankte uppdatera mina egna fakta sa ni far svar! :)


-Varfor kineserna spottar slem hela tiden ar tydligen pa grund av det ar ackligare att svalja enligt dem.
Vi ar tydligen ackligare som svaljer det. :S hmm jaja..

-Varfor dem har sa mycket acneproblem ar saklart pa grund av luften och fororeningarna.
Marker sjalv stooor skillnad pa huden, aven om jag inte har bra hud innan sa ar det inte battre nu.

-Har ocksa upptackt varfor dem har sa mycket graa harstran. Dem har fatt pigmentflackar i harbotten. Fick se detta pa en kines pa tunnelbanan.:)

-Sa till Hongkongarna. Stor skillnad pa folk! Dem ar 100 ganger fraschare, dem spottar och harklar sig inte - dem far inte! Hihi. Tunnelbanan ar superduperfrasch, man far inte ens dricka vatten dar, da far man boter.

-Synd i Hongkong ar dock att det ar sjuuukt mycket indier, iranier, pakistanier, afrikaner osv har. Overallt ar dem! Pa vissa gator iaf. Ser mer sana an hongkongare. Och dem ar fruktansvart jobbiga, forsoker salja sina jakla fejkklockor hela tiden. Jag orkar inte med dem. Nar dem kommer slar jag handerna for oronen och skriker.


En bild fran Vietnam:)

Dar fick ni lite uppdatering. :-) En sjuksaksom hande igar kvall. Jag stod och vantade pa hissen till guesthouset, da helt plotsligt star Nicholas bakom mig i kon! Haha! Vi bodde till och med pa samma stalle. Hur lyckas man haha? Kul att traffa han igen iaf, han aker hem 4e dec efter ca 2 manaders tripp i Kina. :-)

Viviana har akt vidare mot Peking nu ocksa sa nu ar man sjalv igen, men det ar inte fel faktiskt.
Kommer sakna henne jattemycket, vi hade skitkul ihop. Men det ar gott att vara sjalv med. :)

Skall snart bege mig mot flygplatsen, bara kaka lite forst. Hors snart hoppas jag! :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

la till dig på skype oxå om du såg det. så är du inne någon gång får du höra av dig så kan vi prata =)

2010-12-03 @ 11:17:40
Postat av: Lisbeth

Hej hej Vilka grejer folk har för sig. Min dotter Linda är i Honkong på inköpsresor ibland och hon berättar en hel del kul när hon kommer hem. Men nu blir det ingen resa förrän i mars. Nu drar du vidare på nästa äventyr Det är så kul att läsa vad du gör Träffar en massa kul människor. Ha det så gott vännen Kramar i massor till dig

2010-12-03 @ 12:20:22
Postat av: Emma<3

Hej gumman. Gud va en massa fina bilder du tar:D Vill också vara där, ser så gott ut att bara ha shorts på sig..En annan fryser ihjäl med vinterjacka, mössa, vantar och Halsduk... Shit snö och jätte kyla. Typ över 20 minus en dag här... Åker du ensam till Vietnam nu? Ingen du vet som ska dit? Var FÖRSIKTIG.. Familjen hälsar<3 Pusss å Massa Kramar<3<3<3<3<3

2010-12-03 @ 19:57:26
Postat av: Jaana

Hej Lisa!

Herregud vad du är med om mycket! Jag är inte inne varje dag och läser för det hinner jag inte men när jag väl läser så är det väldigt kul att ta del av din resa.

Var hos din mamma o pappa förra helgen och dom har fått det SÅ fint! Har du sett hur det ser ut?



Sköt om dig.

Kram Jaana

2010-12-04 @ 10:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0