Vung Tau med mina bilder! :-)

Hej! Idag har det hunnits med mycket!
Da jag tyvarr inte alls fastnade for att resa runt sjalv i Vietnam pa grund av bland annat att det inte gar att kommunicera med folket for dem forstar inte ett jota engelska, att det var valdigt fattigt och smutsigt just dar jag var och att jag inte sag en enda mer an mig sjalv pa resande fot, bara vietnameser overallt, sa bestamde jag mig for att inte stanna sarskillt lange. Det blev till och med att jag begav mig vidare idag!
Kanske vill ge till exempel Hanoi, huvudstaden, en chans en annan gang. Men da tillsammans med nagon mer.

Igar kvall gick jag en liten svang i kvarteret. Dem saljer sant har overallt, blaa!



Ville inte ga runt dar sjalv for lange i morkret, sa gick till hotellrummet och la mig och laste och somnade tidigt. :)

Sa idag gick jag iaf upp tidigt ocksa och tog mig till Jesus!!
Forst gick jag en svang pa stranden som var valdigt vacker! Pa kvallen var det jattemanga som badade i havet. :)
Stora harliga vagor. Fran stranden ser man Jesus.


Ser ni han? :)


Lite narmre.


Fin strand :)


Dessa trappor...


Paminner om vagen till Buddhan :)


Tror detta kan vara Maria kanske..


Pust och svett...


Halla dar Jesus!! Som ni ser kunde man klattra upp pa hans armar :S Dock fick inte jag det for man var tvungen att ha langbyxor och lanmgtroja och det hade jag ICKE haha.
Svettades ju hur mycket som helst med skjorts och linne. (+ al min packning iofs..)


Larjungarna :)


Okej! En kanon bredvid Jesus blir bra!


En korp med en vietnames :P


Fin utsikt :)


Som alla sager, bjuder pa denna haha!! Snyggon. Med all den packningen vandrade jag haha.


Wiiee!


Har kommer vi!!


En bild pa en vagmaskin till min kara far haha!


Korde forbi ett stort bergansikte nar jag satt pa bussen tillbaka till HCMC!


Forsokte ta kort pa hur sjuuukt mycket mopeder det var dar men svart att fanga. Har ser ni lite.
Tycker man det ar mycket i Kina sa sakll man se detta haha. Galet.

Iaf, tog ju bussen tillbaka till Saigon nar jag var klar med Jesus. Har akt mopedtaxi massa ganger nu hihi.
Hima smidigt jamfort med en stor bil som skall ta sig fram.

I Saigon, eller HCMC, sa tog jag mig direkt till flygplatsen for att se om det gick natt flyg till Siem Reap i Kambodja och det gjorde det, ca 3 timmar senare. Och det fanns plats, perfekt!! :)

Sa kopte biljetten, ca 1200 tror jag, checkade in mitt bagage och vantade in flyget.
Gick pa mindre an en timma. Fixade visum pa flygplatsen sen tog jag en taxi till ett hotell som min braiga lonleyplanetbok, som jag fick av Linnea, rekommenderade. :D

Nu sitter jag har, skitvarmt ar det och klockan ar 20.00.
Massa ackliga kryp och odlor ar det har men det gar ju inte att undga. Typiskt. :(
Hatar det men bara att vanja sig haha.

Imorgon skall jag till Angkor Wat! Skall bli intressant! Hors efter det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0