Himmelska fridens torg - uppdaterad med bilder

Hej igen! Sen senaste inlagget har jag typ sovit hela dagen. Kunde inte halla mig hehe.
Tankte jag skulle lasa en massa men ogonen gick i kors.
Skulle lagga in bilder till detta inlagget nu men det verkar inte fungera, typiskt! :/
Ska verkligen forsoka ordna det, blir ju inte samma sak annars.

Har kommer lite bilder :-)

Sover overst har, fast har bytat till en undersang nu da jag insag att det var smidigare.
Plus att jag slipper han som snarkar under mig hehe.

Finnen fragade om jag ville folja med och kaka men det somnade jag ifran.
Hoppas han inte blev sur, han har namligen akt till Shanghai nu.
Men det blev han nog inte for Jaana sager att alla finnar ar snalla och trevliga hihi!
Skrattade sa nar jag laste din kommentar Jaana! ;-)

Tillslut tog jag iaf tag i mig sjalv och fixade i ordning mig for att ga ut pa en liten ensam rundtur i kvarteren.
Har anvant deras dusch och jag tycker det var helt ok.
Det tvivlar jag dock pa att Malin och mamma hade tyckt hihi. :-)
Hade inte atit pa hela dan sa tankte att jag koper natt pa vagen men vagade inte smaka natt nanstans sa det blev en riktigt powerwalk pa tom mage. Gud sa gott det var med yoghurt och banan nu!!! :-)

Gick iaf nerfor en liten gata och bara kollade och vilken upplevelse bara det var!
Gar inte att beskriva! Det ar saaaaa haftigt att vara har! Det spelades musik, blinkande skyltar blandat med sma mysiga lampor. Glada kineser overallt. Nagra spelade badminton mitt i allt.
Dofter av sma utekok dar dem star och lagar mat mitt pa gatan, det osar overallt. Blandat med avgaser.
Jaklar vad fororenad luft dem har. Kanns som om jag skulle snyta mig nu sa skulle snoret vara svart.
Vissa kineser gar till och med med munkavel, typ en san kirurger har haha!


Langs de sma gatorna.


Hostelet jag bor pa som bada Linnea & Freja tipsade om.
Trivs verkligen hos Leo hihi! :-)


Annu en gatubild.

Efter att strosat runt en stund gick jag en promenix pa ca en kvart bort till Himmelska fridens torg.
Det var maffigt kan jag saga. Traffade en liten tjejkines som tog kort pa mig framfor byggnaden.
Och sen ville hon att hennes kompis skulle ta kort pa mig och henne.
Hon var helt overvaldigad over att prata med mig haha.
Hon sa: Oh you are sooo beautiful, blond girl blabla.
Hahaha! Hon var saaa gullig. Svarade: YOU are beautiful!
Da blev hon jatteglad. Hihi sota kineser! Borjar gilla dem mer och mer!

Lite info om Himmelska fridens torg:
Varldens storsta offentliga torg. Helt ofantligt imponerande!
Det ar sarskillt vackert pa kvallarna da turistgrupperna tunnas ut och hundratals pekingbor kommer hit for att veckla ut drakar som lyser i morkret och later dem stiga hogt i skyn.
Himmelska fridens torg harror fran Himmelska fridens port, som ligger strax norr om torget.
Kinesiska kejserligheter och kommunistledare har anvant torget och byggnaden som estrad for att overblicka trupperna och kungora pabud for den samlade folkmassan.


Himmelska fridens torg pa avstand.


Har ser man hur stort torget ar framfor "tornet".
Tog detta kort dagen efter.


Jag och kinestjejen framfor Den Forbjudna Staden, upplyst och fint!

Sen gick jag hem och nu sitter jag har, fick nyss en till ny van. En engelsk kille fran Jersey. :-)
Ska ga ner och umgas med de andra som bor har nu.
Far se vad det blir imorn, muren kanske! :-)

Vill bara saga att det ar jatteroligt nar ni kommenterar, blir sa glad da! Fortsatt garna med det! :-)


Kommentarer
Postat av: Emelie Aldegren

Hoppas du har en riktigt bra resa Lisa :)

2010-11-18 @ 20:08:50
Postat av: Jaana

Goa Lisa.

Idag snöar det igen men det gör inget för nu har din mor o jag bokat resa till Turkiet!! Kanske inget jämfört med det du upplever men det ska bli så skönt!

Går du ut ensam!!?? Har du pepparspray eller räcker det med några combatmoves? Och du...du måste äta!! Du kan ju inte leva på yoghurt o banan. Se bara till att äta vällagad mat. Det finns ett uttryck som säger : Boil it, cook it, peel it, or leave it.



Kram från oss i Fjärilsdalen.

2010-11-18 @ 20:10:49
URL: http://empobabe.blogg.se/
Postat av: Malin

Tjo igen..

Ingen London dusch väl? usch hahahahaha

Själv har man jobbat, bakat lussekatter, bakat vaniljbullar och städat idag.. Så spännande är mitt liv hemma ;)Måste fixa kort nu ;) Trevligt med killkompisar :) Hörs snart igen <3 Pusspuss

2010-11-18 @ 23:27:21
Postat av: Mona

Hej!

härligt att du är framme och att du är näjd över ditt nya "hemland". Hur långt har du till muren?

Ikväll har jag och mamma varit på symöte och sedan fortsatte vi en stund till i telefon efter det:-)

Ha det så gott- det är jätteroligt att läsa din blogg om allt du gör!

Kram Mona

2010-11-19 @ 00:23:29
Postat av: du verkar ha de kul där borta syrran :) saknar dig

2010-11-19 @ 16:19:47
Postat av: Talja

Awh vad kul att du trivs och tar för dig! ( : Du måste smaka på riktig chow mein! Den amerikanska versionen e god så den riktiga versionen måste vara bättre! ha ha Saknar dig <3

2010-11-21 @ 11:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0