Mys pa Leo, morgonaktiviteter i Himmelens Tempel parken samt Beijing-Shanghai!

Heeej allihopa! Nu har jag antligen fatt lite tid over och sitter nu pa mitt nya hostel, eller jag tror till och med det ar ett riktigt hotell. ;-) Captain Hotel heter det och det ar verkligen helt underbart har!

Jattefint och frascht och billigt! Bor i ett rum bara for tjejer (haha) och det kostar 60:- natten.
Sangen ar mjuk och skon och stor med harligt tacke och god kudde.
Det luktar till och med gott har sa jag ar nojd haha.
Inredning gar i stil med namnet, det ar marint tema. Jattemysigt.
Det basta ar kanske baren dem har pa sjatte vaningen som har uteterass med vy over Huangpu River och alla skyskrapor pa andra siden. (Pearl TV-tower, Shanghai World Financial Building, Jinmao tower med mera!)

Det var lite snabbt om nulaget. Sa for att ga tillbaka i tiden sa i mandags kvall efter Zoobesoket sa samlades hela ganget i lobbyn pa Leo och alla drack och skulle ut sen utom jag haha.
Men vi hade jattetrevligt, skrattade som bara den.
Hur skona och underbara manniskor som helst man traffar pa har verkligen.
Flera svenskar dessutom! :) Har kommer lite bilder fran kvallen.


Den gladaste ar Johan fran Falun, han som kikar bakom ar Ross fran jag vet inte riktigt. Det jag vet ar att det var han som drog hem tva tjejer FY! Sen Nicholas som jag tog sallskap med till Shanghai! :)


Han med keps namn minns jag inte, han hade iaf hur korta armar som helst haha jatteskojigt.
Sen ar det Josefine en svenska och Julian fran Belgien! :)


Johannes fran Falun i bakrunden, Nicholas och Johan haha!

Jag skulle iaf ga och lagga mig tidigt for jag skulle upp med tuppen for att aka till Himmelens Tempel parken och kolla in kineserna nar dem utovar sina morgonaktiviteter. Vilken upplevelse!
Dem ar ju bara for skona alltsa haha. Hur gamla som helst men jattepigga och viga framfor allt.
Sjukt roligt att se.


Har stod en gubbe for sig sjalv och svingade med nan slags trakapp helt seriost haha.


Haha underbart! Missa inte damen och hangande gubben i bakrunden.


Stretcha stretcha!


Liten sot tant snurrar for fulla muggar! :)


Sa sota gubbar! :)


:-D


Hon i vitt var instruktor. :)


Svard hade dem ocksa haha.

Det var lite harliga bilder! :-)
Nar jag var klar i parken gick jag till Silkmarket och handlade lite till.
Sen bagav jag mig tillbaka till Leo for att checka ut och mota Nicholas som skulle med samma tag till Shanghai.

Vi hamnade till och med i samma vagn sa det var trevligt. Nicholas ar en jrolig och snall, social kille fran Stockholm som rest runt i Kina i 2 manader nu. Har sett hans bilder fran alla stallen han besokt och dem ar helt fantastiska. Sa det far definitivt bli en till tripp till Kinaland nagon gang.

Vi tog en taxi till tagstationen. (Taxichaffuoren tog varsta omvagen for att tjana typ 7 kr extra, grattis till han.) Val framme letade vi upp vart vi skulle ta vagen, det var tur att Nicholas som ar erfaren tagakare i Kina var med for det ar lite latt kaotiskt pa tagstationerna kan man saga. Men nu har jag lart mig. :-)

Resan tog ca 22 timmar. Gick faktiskt jattebra, forst vilade vi en stund. Taget gick vid 12 sa en tupplur da var inte fel. Sen satt vi och tjotade flera timmar tills vagnarna slacktes vid halv 10 och det var sovtime.
Vi sov i hard-sleeper som det heter. Det billigaste alternativet men verkligen helt ok.
Sangen var bekvam, dock vaaaldigt trangt.
Tre baddar pa varandra var det och jag hade den oversta, dar far man vara mest ifred.

Negativt: Ackliga spottande och nergrisande kineser overallt.
Dem holl sig inte dar dem skulle nar dem rokte sa kandes som jag skulle gasas ihjal ibland.
Men det gick allt bra anda. Sov ju mesta tiden. :)


Lille turisten pa taget. Har har vi just atit nudlar och lite annat. ;-)

Fick hackat mig in pa facebook fast att det ar forbjudet har via Nicholas dator.
Han ar hajj pa det dar sa han hade fixat det hihi. Men det funkade inte superbra sa kunde inte svara pa allt jag ville.

Vill bara saga igen att alla kommentarer betyder. Blir sa himlans glad av att lasa dem sa om ni ar inne och laser sa lamna garna en halsning! :-D
Och om ni undrar over nagot sa fraga pa sa kan jag sakert ta reda pa det om jag inte redan vet hihi! :)


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej igen vännen vilken fantastisk upplevelse du är med om Det är verkligen något som alla skulle försöka medans de är unga Lycka till Kramar i massor

2010-11-25 @ 10:35:44
Postat av: Caroline

Saknar dej skruttan! <3

2010-11-25 @ 11:13:16
URL: http://carolineelizabeth.blogg.se/
Postat av: Mikael

Det är roligt att läsa om dina äventyr och verkar ju som du trivs vilken ju är tur med tanke på hur långt bort du är.

Vi ses på gymmet när du kommer hem igen.

2010-11-25 @ 12:04:59
Postat av: Anna

var stolt över dig själv lilla Lisa i stora vida världen..Bamse kram

2010-11-25 @ 14:46:19
Postat av: Emma:)

Saknar dig hjärtat! I och med att jag inte får va i Kina å fynda som visa andra fick man ta en sväng till Ullared igår och göra av med lite pengar. Typiskt, är inte så bra på att spara inför Thailand:/

Jo när tror du att du åker till Thailand och när åker du hem? Hinner vi ses?!



PUSSS<3

2010-11-25 @ 15:08:03
Postat av: Helena (Amandas mamma)

Hej på dig. Vad roligt det är att läsa din blogg. Blir riktigt sugen att åka till Kina. Här har vi fullt upp med att läsa din o Amandas blogg på kvällarna. Känns nästan som man är ute o reser själv.

Var rädd om dig.

2010-11-25 @ 21:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0