Shanghai 25-26 november - tagbiljettfixning, ankatning, plattangskop & hemskickning av paket och lite tagakning! :-) Mycket nu! ;-)

Haaalllllaaa alla kara! Ledsen over denna bloggtorkan! :(
Beror pa att det inte funnits nagra snabba datorer eller nagot snabbt internet tillgangligt. Sa storande.
Nu sitter jag pa en hyffsaf snabb dator pa ett datacaf'e i Hongkong iaf! Klockan ar 22:18 den 30:e nov.
Skall nu uppdatera vad som hant senaste veckan tankte jag. Hoppas inte minnet sviker mig. :)

Iaf, i torsdags da jag fortfarande befann mig i Shanghai sa gick dagen at till att forst aka till tagstationen och fixa biljett till Guilin/Yangshuo. Viviana som jag traffat pa Captain Hotel ville med men hade redan en biljett till Hongkong, men vi fick fixat ett byte dar efter manga om och men.
Kinas tagstationer = kalabalik hehe.

Sedan motte jag upp det svenska paret, Jonas och Karin, for att leta upp natt bra stalle att prova den beromda Pekingankan pa. (Fraga mig inte varfor jag inte provade den i Peking ist..)
Vi hittade en typ lyxrestaurang/hotell som inte var allt for dyrt. Varsta servicen fick vi iaf! :)
Och jattegott var det. En upplevelse att bara fa ata den som man gor.
Man far namligen in typ minipannkakor som inte smakar som pannkakor, vet inte riktigt hur dem smakar. Goda iaf. :) Till det pyttesma tunna stavar gurka och purjolok, plommonsas och ankan da forstas.
man tar minipannkakan i handen (man har pa sig en plasthandske man far).
Sen lagger man nagra stavar i, tar en ankbit och doppar i sasen och lagger pa, rullar ihop och ater.
Mumsfillibabba! :)


Jonas & Karin med maten framfor. :)

Efter maten motte vi upp Nicholas och akte till marknaden.
Jag skulle inforskaffa mig en plattang vilket jag insett nu verkligen far plats i min rygga hihi.
Blev ett kit med plattang och harblas, gott att ha. :)
Hittade dessa trosor, snyggt. Inte alls sarskillt smart fejkat haha!


Haha!

Sen akte vi tillbaka till hotellet. Trotta som vi var blev det att sova tidigt.. :-)

Sov langre pa torsdagen, dagen for avgang mot Guilin..
Gott var det! :-)

Tog mig iaf ivag till ett stort postkontor for att skicka hem en stor lada med lite inhandlade grejer.
Gick superbra, mycket billigare an vad jag trodde! :)

Sen strosade jag runt och hade det gott alldeles sjalv i det fina vadret.
Vantade pa att klockan skulle bli 3 da jag och Vivi (argentinskan) skulle ge oss av mot tagstationen. :-)


Snygg tjur mitt pa The Bund, harliga detaljer! :)


Harlig konstrast pa The Bund, dessa vackra aldre byggnader pa ena sidan medans man kollar at andra hallet och ser TV-tornet med mera. :)


Bast att inte forsoka smita fran den polisbilen. ;)

Gick jattebra att ta sig dit och hitta ratt gate osv.
Tagresan gick ocksa fint, hamnade i narheten av massa supertrevliga kineser som pratade bra engelska sa vi hade riktigt kul med dem under kvallen. :) Dem hade nyss varit pa tripp till Brasilien sa dem hade mycket att prata med Viv om. :)

Lite kul pa taget: Nagra gubbkineser forsokte roka mitt i vagnen, sa vidrigt!
Sa jag fejkade att jag hade astma sa dem slutade hihi! ;)

Pa morgonen nar jag vaknade och klattrade ner fran min badd sa satt det massa sma sota tantkineser och skrattade och forsokte prata med mig. Dem andra oversatte att dem sa att jag hade sa fina bla ogon och var saa veckar. HAHA man bockar och bugar. Sag ut som ett vrak, nyvaken med haret at alla hall och hur sleten och uggen som helst, kul var det haha!


Trevliga kineser! :D

Sa har ser det ut, mysigt! ;)

22 h tog resan, pust! Men det ar sa det ar att ha livet i en ryggsack! :) Jag gillart! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0