Summer Palace & Yashow Clothing Market = shopping! + walking as usual!

Ni hao allesammans! Har sitter en helt sluuut Lisa kan jag meddela!
Namnde jag mojligen att jag gick mycket igar?
Idag blev det annu mer! Inte konstigt de flesta kineserna ar sa smala om dem gar sa var och varannan dag haha!
Min chef har forutspatt en sumobrottar framtid for mig efter 4 manader med 0 traning.
Men med detta tempot lar jag mer bli en alldaglig kines haha!

Till dagen:
Vi borjade med att ta "The Metro", tunnelbanan, mot Summer Palace!
Det var riktigt maktigt! Och som vanligt hiskeligt stort!
Sommar palatsen besokte kejsarna med sitt hov for att utharda de heta somrarna.
Men tydligen sa var dem dar langre an bara pa sommarn, halva aret sags det eftersom det ar sa vackert.

Lite info om Summer palace:
Slottet med dess parker utgör ett område på 2,9 km², varav tre fjärdedelar är vatten. Byggnaderna upptar en yta på 70000 m², och utgörs av en mängd olika palats, trädgårdar och andra arkitektoniska strukturer i antik stil.
I december 1998 sattes Sommarpalatset upp på UNESCO:s varldsarvslista.


Har ser ni sjalva slottet. Dit upp gick vi, maaanga trappsteg!


En av alla broar!


Vet inte riktigt vad det har var eller vad dem anvande det till haha?


Pa vag upp, lang bit kvar dock.


Liten del av alla trappor!


Ian uppe i en av de "mindre" byggnaderna innan slottet.


Jag med mera trappor! Trappor trappor trappor overallt!


Latmaskarna ligger efter mitt hoga tempo.
Just det, en till kille fran Belgien hangde pa oss idag. Han ar gorrolig. Julian, han i rod t-shirt! :-)


Jag med den otroliga utsikten + nagra kinesar. Dem ar overallt! :-) Mina reflexer pa jackan syns litegranna ja haha!


Lite hojdradd var jag har ja!

Det var det, sen gick vi runt pa omradet, upp och ner.
Vi var dar i ca 5 timmar tror jag!
Sen ville killarna aka till en bar och kaka och ta nagra ol.
Foljde med dit och at lite. Sen begav jag mig alldeles alena mot Yashow Clothing Market.
Det ar samma som Silkmarket som ni kanske hort talas om fast storre.
Det var grymt! Maste aka tillbaka till Kina med en tom resvaska bara for att fylla med grejer.
Vill kopa med sa mycket till alla er dar hemma men det blir lite svart att dra runt pa och dyrt!

Shoppade iaf for 1000 :- och jag var faktiskt en grym prutare idag, haha!
Fick for den summan en liten present till en liten sak hihi, sen 2 iphone 4 fejk ;), en iPod shuffle som jag sitter och lyssnar pa just nu. Funkar skitbra, en rod sot liten sak! + ett par Adidasskor & ett par Ugs. jag kanner mig nojd med kopen iaf. Mycket pengar men jag holl mig anda sjukt mycket.
Fanns sa mycket snygga jackor och skor och annat. Nu vet jag vart ni fatt tag i era Canada Goose dar hemma mohaha.

Fardigshoppad tog jag tunnelabanan hemat. (20 min walking fran shoppingen till narmsta metro)
Hoppade av vid ratt hallplats men gick tydligen ut genom fel uppgang!
Sa jag fick mig en sjuuuukt lang ondodig promenad till! Grrr! Sa storande!
Hade inte fatt det om det inte har stangsel och poliser som vaktar overallt sa man inte kan gena genom saker haha.
Ajajajaj sa min rygg, hoft, ben, fotter och sa vidare haha. Kroppen ar inte van vid detta.
Men jag fick snallt spatsera till jag var pa vag at ratt hall igen. ;-)

Killarna sager att dem vill fira min fodelsedag ikvall eftersom vi inte kommer ses mer innan den, och det ar ju lordag och allt. Men jag vill eller orkar inte haha, roligt man kan va. ;-)
Ska upp typ 06:00 imorn for att aka till The Great Wall. Langtar!

Tack ANNU an gang for era fina kommentarer, dem varmer! <3

Linnea, jag fick ta med din bok. Den har varit valdigt anvandbar an sa lange! =) Tack for lanet! <3

Nej nu skall jag slappa datorn och umgas lite med dem andra. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka upplevelser! Kul att du vill dela med dig till oss som ej har gjort en sådan resa men kan leva igenom de tack vare din blogg.

Det är jätte-roligt. Du har det bra kan man förstå.

va rädd om dig och utforska!!!



Kramar!

2010-11-20 @ 15:44:29
Postat av: Emma Danielsson

Hej gumman!! Allt låter så fantastiskt!! Du e helt grym som klara detta på egen hand! Är lite svartis på all shopping, låter som ett ställe för mig!! Tihi!! Kul att du träffat lite folk att hänga med så min älskade Lisa inte går ensam.. Här hemma börjar det roliga vädret att komma, så du åkte i rättans tid! Hur länge blir du kvar i Peking?! När åker du vidare å vart ska du då? Saknar dig hjärtat!! Tag hand om dig<3 puussss

2010-11-20 @ 17:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0