Cirka en manad Thailand uppdatering med text! ;-)

Hej allihopa! Jag ar verkligen ledsen att jag inte skrivigt ett jota om vad jag har haft for mig!
Manga faktorer som spelat in till varfor.
Bland annat som sagt sega datorer, det fina vadret, sjukdom och andra aktiviteter.
Skall forsoka battra mig nu men kan inte lova natt! Skall iaf underhalla er med bilder da och da! :-)

Har kommer iaf ett uppdateringsinlagg om vad jag har haft for mig under den har manaden.
For att ga tillbaka till sist jag skrev och ni visste vad jag gjorde sa ser det ut som det var nar jag satt i Bangkok och vantade pa mitt flyg till Phuket.

Bangkok ar en stor stad med valdigt mycket folk och valdigt mycket avgaser.
Tuktuks overallt som kor som darar, resterande fordon pa vagarna likasa.
Hade bara nagra timmar i staden sa hann inte hitta pa nagot har denna gangen tyvarr.
Ville shoppat lite men men, hoppas jag hinner hit igen.


Bangkok :-)

Fixade iaf flygbljetten hos ett litet turistinformationsstalle.
Mitt forsta problem var dock hur jag skulle fixa langre visum. Fick ju bara 15 dagar da jag anlande med buss till Bangkok. Han som jobbade dar jag bokade sa att jag kunde fixa det pa Bangkoks flygplats och det lat ju smidigt tyckte jag som trodde innan att jag ar tvungen att ta mig till Migrationsverket nanstans i storstaden!

Sa jag satt och slappade bort timmarna innan flyget skulle ga till Phuket senare pa kvallen.
Nar jag kommer till flygplatsen talar dem om for mig att det inte alls gar att fixa visum dar langre, det hade dem slutat med for over 1 ar sen och att jag bara kunde ordna det pa MIGRATIONSVERKET!
AHH! Sa jakla arg blev jag pa den dumma gubben pa turistbyran!

Hade ju inte tid att aka tillbaka och fixa det, flyget skulle ju ga strax.
Det storde mig saaaa att jag suttit i Bangkok sa lange utan att ha natt att gora liksom.
Men men, bara att gilla laget. Det far losa sig pa annat vis..

Flyget till sodra Thai gick fint, fixade skjuts till ett hostel fran flygplatsen direkt jag anlande och var framme och incheckad och klar runt 1 tiden pa natten.

Skulle ju mota upp Goteborgstjejerna dagen efter pa Koh Lanta sa stamde av med dem om vilken bat osv jagh skulle ta fran Phuket och dit.
Nasta morgon blev jag upplockad och ivagskjutsad till hamnen dar jag akte bat till Phi Phi oarna forst och bytte sen till en annan vidare mot Koh Lanta. Gick finfint, lite trott bara. :-)

Val framme pa den underbara on Koh Lanta gick jag och shoppade lite mest jag vantade pa Tone & Jossan som skulle komma med annan skjuts. Fick kopt en klanning och en bikini.
Nar jag skulle ga och ta ut pengar sa stotte jag pa dem helt plotsligt pa gatan. Bra tajmat! ;-)

Sa underbart att se dem och fa resa med kvinnligt sallskap haha!
Dem har tva tjejerna ar verkligen helt underbara, finner inte ord vilken tur jag haft som traffade pa dem i Peking och att dem villa ha med mig. Lycklig!! :-)


Fina Jossan!


Jag och fina Tone!

Vi fixade iaf boeende pa Long beach pa Koh Lanta, en av de lugnare stranderna.
Dar stannade vi i 4 natter. Helt underbart var det. Bodde precis vid vattnet och en fantastisk restaurang med varldens basta personal. Dem var saaa hjalsamma, supersnabba och lagade saaa god mat!
Plus att restaurangen var hur mysig som helst. Dar satt vi dagarna i enda och chillade, spelade kort och yatzy.


Tac, en av alla underbara i personalen pa restaurangen pa long Beach. Thai Cat hette den.
Han gjorde en lite skylt dar det stod Lisa House haha som han satte upp i en av bungalowsen som vi alltid satt och at eller slappade i. Saaa goa! :-)

Stackare, nu ar det mycket text har men men. Orkar ni lasa sa orkar ni haha!
Sedan var det iaf dags att bege sig till nasta strand dar Tone och Jossan vart forra aret och skulle mota upp gamla vanner! Har skulle aven Solaleh mota upp oss, en kompis till tjejerna som vart med fran borjan men som stannade nagra dagar langre i Phuket da hon har slakt som bor dar.


Jag och fina Solaleh! :-)

Har bodde vi pa ett stalle som heter Nature Beach Resort och jag forstar varfor tjejerna ille tillbaka hit.
Underbara manniskor har verkligen. Bland annat Frank Bladh, en underbar Dalmas som kommer hit varje ar.
Fredde, en 24 arig kille vars mamma & pappa bor har under vinterhalvaret och driver ett foretag dar dem hyr ut en bat med dagsturer da man far vara med och fiska och snorkla osv. :-)
Massa goa engelsman och lite annat folk ocksa.


Tone och underbara dalmasen Bladh! Saknar verkligen han!


Fredde med an liten thaiunge ;-)

Dock skulle jag aldrig vilja aka tillbaka hit om det inte varit for dem for restaurangen var katastrof.
Dalig mat, fruktansvart langsamt kok som nastan aldrig lagade det man bestallt.
Servitorerna var jattegoa verkligen men vaaaaldigt flummiga tyvarr.
Ibland kunde man bli sa jakla irriterad nar man var hungrig hehe.

Receptionisterna dock var helt underbara! Och hotellet fint! :-)
Har stannade vi i 16 hela natter vilket jag nu i efterhand angrar.
Pa tok for lange men jag blev tyvarr sjuk forsta veckan och kunde inte rora mig ens.
Lag i fosterstallning och kunde inte ata.
Hade sjukt ont i magen, spydde osv. Tillslut fick jag aka till sjukskoterskan som konstaterade att jag formodligen blivit matforgiftad. Trevligt! Men men, fick superduper kuckeliuckmediciner fran Thai som verkade efter nagra dagar. Underbart att bli frisk igen. Kandes som jag aldrig skulle bli det nar jag lag dar och amade mig haha.

Sa det gjorde att man inte begav sig nan annanstans bland annat.
Tjejerna och alla dem andra var iaf helt underbara under tiden jag var sjuk och tog hand om mig, servade mig med det jag ville ha osv. Sa underbara!! Solaleh ar precis lika underbar som dem andra tva. :-)

Nar jag var alert igen sa bestamde jag och Tone oss for att hitta pa natt da vadret var sadar.
Det slutade med att vi hyrde en Tuktuk som vi skullle kora sjalva haha!
Och DET slutade med att efter 10 minuters korning (bara jag osm vagade haha) sa fick vi stanna efter att nastan kort i diket i en uppforsbacke och stanna nagra thailandare som kom pa moppe som fick aka till vart hotell och hamta nan som kunde komma och radda oss. HAHA! Fasen vad vi skrattade, det var det jag lankade till pa youtube. Vilket minne. Thailandarna trodde tuktuken var trasig men vi ville bara ha nan som kunde kora hem den haha. Tillslut blev vi raddade och herre vad dem skrattade pa hotellet nar vi kom tillbaka efter sa kort tid haha.


Hahahaha! Skitsvar att styra for den var satung och sa skulle man ju vaxla ocksa vilket jag aldrig gjort pa en moppe typ haha. Silken grej!

Resten av dagarna spenderades pa stranden och umgicks med folk, var i Saladan, storsta staden pa on och shoppade nagra ganger. Sedan den 22:e december var det dags for mig att losa det har med visumet.
Jag var tvungen att gora en visarun som det heter. Alltsa flyga ut ur landet och in igen.
Da far man automatiskt 1 manads visum till. Sa dumt och omstandigt och dyrt, men men.
Sa jag flog till Kuala Lumpur i Malaysia, skulle vart dar i 3 timmar ca, men precis nar vi tror att vi skall fa borda sa meddelar dem att planet ar forsenat 4 timmar, suck!


Kuala Lumpur, hit vill jag nan annan gang!

Bara att satta sig ner och fortsatta slappa och lasa min bok.
Det gick allt bra. Hade ju fatt lanat varldens roligaste bok av tjejerna.
"undraaringen som klev ut genom fonstret och forsvann" heter den, rekommenderas skarpt!


Far inte missas!

Tillslut lyfte vi iaf och det blev en natt i Phuket for mig igen, sent som vanligt hehe.
Dagen efter tog jag precis som forsta gangen tidiga batarna till Koh Lanta.
Sleten som bara den var jag antligen "hemma" igen.
Denna dagen hade ganget fatt aka med baten med svenska familjen sa det var trakigt att jag missade det precis, men men. Man kan inte fa allt!! :-)


Bild fran Phuket.


Julafton! Underbar dag, basta vadret pa hela resan och kvallen var magisk!
Underbara Bladh som noterat att jag ar lite pedantisk av mig haha och pratat om att de thailandska kvastarna ar himla bra och att jag ville ha med mig en san hem kopte en till mig i juklapp!
Saaa jakla glad blev jag haha han ar for rolig. Vi 4 tjejer fick aven varsin mumsig chokladmuffin! :-D
Bladh fick en olbucket av mig haha!
Buff'et pa hotellet med allihopa, dem hade pyntat massor och gjort en julgran och anordnat dans osv.
Hela himlen var full med lyktor gjorda av runt tyg som stiger mot skyn.
Stjarnklart var det och vi dansade hela natten lang och hade det superroligt!
Bilder fran denna kvallen har jag laddat upp i tidigare inlagg. :-)


Har kommer en enda nar jag sitter med min muffin och kvast! :-D

Dagarna gick som vanligt, vi hann med en tur runt on med tva killar som ocksa mott upp oss har.
Dem kom med samma bat som mig dagen innan jul. Marcus och Tobias, kompisar till dem andra fran Gbg, hur goa som helst. Jattekul hade vi! :-)


Fina pojker, Marcus och Tobias! :-) Bild fran nyar.

Fick fixat biljett till Koh Samui som skulle bli vart nasta mal ocksa.
Egentligen var planen att aka till Koh Pangang dar fullmoonpartyt ar pa nyar men det ar saklart fullbokat och vi var ute valdigt sent sa det fick bli sa har istallet. Man kan ta sig mellan oarna om man vill anda sa.
Skont att fa rora pa sig igen iaf. Hit skulle jag, Tone, Solaleh och de tva grabbarna aka.
Jossan stannade pa Koh Lanta for att fira nyar dar istallet.

Det blev en intresant resa. Han vi bokade av sa att vi skulle aka minibuss till Krabi dar vi skulle fa byta till en storre buss som skulle ta oss tvars over landet till ostsidans kust och Surathani dar man tar baten till oarna utanfor. Han fixade aven boende till oss dar och visade jattefina bilder och sa att det var jattebra.
Dar larde vi oss en laxa! Aldrig mer boka boende innan!
Han grundlurade oss. Forst och framst fick vi aka sunkig minibuss hela vagen till ostsidan med en chaffis som korde som en dare. Vi fick aven byta buss typ 4 ganger under tiden.
Baten som skulle ta oss till Koh Samui sa han skulle ha stallbara saten och vara jattefin. Den sag ut som en flyktingbat haha.
Madrasser over hela golvet med plats for 100 pers haha.


I minibussen hehe.


Haha mysigt! Jatterent eller?! ;-)


Pa baten. ;-)


Yatzy pa baten.

Val framme pa on efter en natt pa baten som jag var livradd pa och trodde skulle sjunka hela tiden haha, sa kom inte skjutsen som vi trodde skulle kora oss till hotellet utan vi fick ta en egen taxi.
Nar vi kom till hotellet fick vi en chock. Hur sunkigt och ackligt som helst!
Och on i sig gillade vi inte alls. Jatte omysig sa vi bestamde oss for att skita i allt, forlora en betald natt pa Koh Samui och aka vidare till Koh Tao direkt istallet. Koh Tao ar en paradis o som ligger 2 timmar fran Koh Samui.
Sa det var bara att kasta upp ryggsacken igen och kanka vidare.


Baten mot Koh Tao.

Val framme pa Koh Tao kandes det saaa jakla bra. Det ar verkligen en paradis o som ar sa himla mysig.
Vi hittade jattebra boende med varsta fina poolen och nara till stranden. Ar har nu och allt kanns underbart!


Forsta kvallen, mys!


Wickan aka Vincent Pontare & TJ ;-)


Jag o Jarhall!

Blev att vi firade nyar har istallet, vi hade superkul!! Kanns jattebra att resa med alla.
Lycklig! :-) Imorn splittras vi dock da Tone och Solaleh drar vidare for att mota upp Jossan i Kuala Lumpur.
Jag och killarna stannar till 5e eller 6e januari. Dem skall ta dykcertifikat och jag skall bara chilla sa mycket det bara gar!! :-) Det roliga ar dem har gratis boende for att dem skall ga kursen och jag far bo med dem.
Hur bra som helst! Kommer bli spannade att dela rum med dem bara, hoppas vi kan halla sams haha.
Men det skall nog ga, dem ar sa roliga och snalla sa! :-)


Nyar startades sa har, gott :-)


Vincent :-)




Hittade en 14aring haha!


Eldhopprep!


Hoppa genom eldring!


Eldlimbo, detta var det enda jag vagade mig pa haha.


Wickan och Tone tog over fireshowen haha.


Sen jag o Mackan! :-)


Fick en nyarpuss :-)


Skumpa far man ha pa nyar ;)


<3


Varldens underbaraste dansk!

Sen drar jag vidare till Hua Hin for att mota upp Linnea som ar pa vag hit ner nu! :-D

Nu sitter jag har iaf, dagen efter nyar lite smatt trot da jag ar vaken till halv 7 i morse och fick firat ert 12slag dar hemma ocksa. Har atit hur go frulle som helst. Baguette med brieost och parmaskinka och agg och bacon pa det. Mmmm! :-)

Skall verkligen forsoka uppdatera till oftare nu sa det inte blir sa har!
Nu har jag suttit vid datorn sjukt lange for att fa ihop detta inlagg, dem andra tycker nog jag ar trakig.
Hoppas det sammanfattade det mesta iaf, kommer sakert komma pa saker jag glomt men da skall jag uppdatera.
Fraga pa om ni undrar nagot! Ha en underbar start pa det nya aret! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0